Aktuelt

Dette bør du tenke over når du skal velge bedriftsforsikring

Er du på utkikk etter en god forsikringsavtale for bedriften, men synes det er vanskelig å vite hvor du skal starte? I jungelen av ukjente begreper og kompliserte vilkår, er det lett å gå seg vill. Vi i Insaver gir deg tre tips til hva du bør fokusere på.

Dette bør du tenke over når du skal velge bedriftsforsikring
16/6/2022
Er det en stund siden sist du tok en gjennomgang av bedriftens forsikringer? Eller er du på jakt etter en god avtale for et nyoppstartet selskap? Med litt forberedelser i forkant, oppnår du gjerne å spare bedriften for både tid, penger og bekymringer.

1. Ta en gjennomgang av bedriften

Før du går i gang, kan det være lurt å ta en gjennomgang av bedriften. Tenk etter: Hvem er dere som selskap? Hva er det mest verdifulle dere eier? Er det produkter eller gjenstander, et spesifikt system eller kompetansen og kunnskapen til menneskene som jobber hos dere?

 Enten svaret er én av delene eller en blanding av flere, gir dette en god pekepinn på hva du bør inkludere og fokusere på i forsikringsavtalen. Tenk også gjennom hva som kan utgjøre en risiko på arbeidsplassen – vær realistisk og gjør gjerne et lite tankeeksperiment for ulike situasjoner og hendelser som kan forekomme hos dere.

 Andre faktorer, som hvilken bransje dere tilhører, type virksomhet og hvor mange ansatte dere er i selskapet, kan også ha betydning for hvilken avtale som vil passe dere best.

 Har bedriften en forsikringsavtale fra før? Da kan det være lurt å ta en gjennomgang av denne og og vurdere om avtalen inneholder det du trenger. Priser en viktig faktor for mange, men ikke glem å se på innholdet og hva de ulike forsikringene faktisk dekker også.

2. Sørg for å få med det viktigste

Hvilke forsikringer har bedriften behov for, egentlig? Her kan det være lurt å skille mellom hva bedriften ha og hva som kan være greit å ha. I tillegg til pensjonsforsikring, er yrkesskadeforsikring lovpålagt for alle norske bedrifter. Den har til hensikt å sørge for å gi erstatning til ansatte dersom de blir utsatt for yrkessykdom eller arbeidsulykker på arbeidsstedet. I tillegg kan flere forsikringer utvides med en rekke tilleggsdekninger.

 Når du har fått dekket det viktigste og mest nødvendige, kan du begynne å se nærmere på hvilke forsikringer som kan være greit å ha. For noen er det fordelaktig å forsikre eiendeler og kjøretøy, mens for andre er det viktigere med forsikring av ansatte, enten som et gode eller for å beskytte kompetanse og ferdigheter.

3. Innhent tilbud fra flere

Det er med forsikringer som med mye annet i livet; har du mulighet til å velge mellom flere alternativer, bør du ikke nødvendigvis gå for det første og beste. De ulike forsikringsselskapene skiller seg fra hverandre og det kan være lurt å sjekke om noen tilbyr dekninger rettet spesifikt mot din bransje. Vi i Insaver har utviklet en løsning som gjør det enkelt å få oversikt og innhente tilbudene du trenger fra anerkjente forsikringsselskap – trygt og effektivt. Legg inn forsikringene du ønsker tilbud på og motta skreddersydde tilbud fra forsikringsselskapene rett i innboksen.

Er du klar for å la forsikringsselskapene slåss om deg? Du kan enkelt teste ut vårløsning her.

Flere artikler

Å hente inn tilbud på forsikring kan være tidkrevende. Med vår digitale anbudsportal setter du raskt opp tilbudsforespørsel og innhenter tilbud fra flere leverandører, helt kostnadsfritt.

Info
Om ossForsikringsselskaper
Kontakt
+ 47 413 71 950
post@insaver.no
Sosiale Meder
LinkedInFacebook