Aktuelt

Få tilbud på den beste bedriftsforsikringen

Visste du at det er anbefalt å gjennomgå bedriftsavtalen hvert 2-3 år? Før du sier noe mer – vi vet at mange synes det er vanskelig å få oversikt. Kanskje har du utsatt oppgaven en stund, i frykt for å ende opp med en dårlig avtale? Eller kanskje synes du hele prosessen virker tidkrevende og komplisert? Heldigvis har vi utviklet en løsning som gjør det enkelt å få oversikt og innhente tilbudene du trenger – trygt og effektivt.

Få tilbud på den beste bedriftsforsikringen
16/6/2022

Forsikring for bedriften.

Bedriftsforsikring handler i grunn bare om én ting; Trygghet. Vissheten om at bedriftens verdier og eiendeler blir ivaretatt dersom noe skulle skje, er viktig både for ledere og ansatte. Å se over nåværende avtale og tenke over hvilke behov bedriften har, kan spare deg for mye tid, penger og bekymringer. Er det en stund siden sist du tok en gjennomgang? Da kan det godt tenkes at noe i bedriften har endret seg siden sist. Hos Insaver innhenter vi tilbud fra anerkjente forsikringsselskap slik at du kan sammenligne og finne beste avtalene for deg og din bedrift.

Er du klar for å innhente de beste tilbudene til din bedrift? Se hvordan vår digitale anbudsportal fungerer og kom i gang her.

Viktigheten av en god bedriftsforsikring

Tenk etter – hva er det mest verdifulle du har i bedriften? Avhengig av hvilken bransje du jobber innenfor, vil svaret være alt fra spesifikke gjenstander, kompetanse og systemer, til menneskene som jobber der. Selv om vi ikke liker å tenke over alt som kan gå galt, er dette likevel viktige spørsmål å stille seg. Hva om en nøkkelperson i teamet blir syk og forhindret fra å jobbe? Eller hva om det oppstår en brann som fører til store materielle skader i lokalet? Det er vanskelig å forutse ulykker eller skader – og nettopp derfor er forsikringer så viktig for bedriften.

Hva bør en god bedriftsforsikring inneholde?

Hvilke forsikringer du trenger er individuelt og både bransje, type virksomhet og størrelse kan spille en viktig rolle. Noen forsikringer er du lovpålagt å ha, som yrkesskadeforsikring og tjenestepensjonsforsikring. Andre forsikringer, som ikke omfattes av loven, kan likevel være grei å ha. Yrkesskadeforsikring er ment for å dekke tap, utgifter og eventuell erstatning i forbindelse med skade eller sykdom påført i arbeidssammenheng. Dersom din bedrift bruker bil eller andre typer kjøretøy, er du for eksempel også pålagt å ha ansvarsforsikring på dette. I tillegg kan flere forsikringer utvides og fylles på med en rekke tilleggsdekninger. Det finnes mange ulike forsikringer der ute – noen er helt nødvendig å ha, andre er grei å ha, mens noen kan være helt irrelevant for deg og det din bedrift driver med.  

For å finne ut hvilke forsikringene som passer akkurat din bedrift, må forsikringsselskapene vite mer om hvem dere er. Ved å benytte vår digitale anbudsportal kan du enkelt fylle inn informasjon om bedriften, hvilke behov dere har og hva som vil være ekstra viktig for at virksomheten skal være trygg i tiden fremover. På bakgrunn av denne informasjonen vil du få tilsendt tilbud skreddersydd til din bedrift.

Hvordan velger jeg riktig forsikring til min bedrift?

Tenk over bedriften din – hva dere driver med, hvilke bransjer dere operere i og hvilke situasjoner som kan oppstå i arbeidshverdagen. Gjør gjerne en liten risikovurdering på forhånd – hva er risikoen for at skader og ulykker kan oppstå? Hvordan er historikken i selskapet? Hos oss kan du enkelt velge hvilke forsikringer du har behov for og deretter motta tilbud fra flere anerkjente forsikringsselskap.

Før du går i gang

Hvilke forsikringer trenger bedriften, egentlig? Har dere en forsikringsavtale fra før, kan det være lurt å ta en gjennomgang av denne for å se om den fortsatt dekker det den skal – eller om det er på tide å se se etter andre alternativer. Ofte har man ikke fullstendig oversikt over bedriftens forsikringer, hva den dekker og hvor mye dere betaler sammenlignet med konkurrentene. Kanskje inneholder den dekninger dere ikke har bruk for? Eller kanskje viser avtalen at nødvendige forsikringer mangler?

Hva er det viktig å tenke over før man takker ja til et tilbud på bedriftsforsikring?

Hos oss mottar du tilbud fra forsikringsselskapene direkte i portalen. Her får du en oversikt som enkelt lar deg sammenligne og gjøre en vurdering på hvilken avtale du bør gå for. Du har også mulighet til å sammenligne med den forsikringsavtalen du har i dag. Se nøye gjennom tilbudene før du bestemmer deg, og tenk over hva som er viktig for din bedrift. Det er ikke alltid slik at den billigste avtalen er den beste, såvær bevisst på hva du forhandler om. Noen dekninger er helt nødvendige, mens noen kan bedriften klare seg uten. Uansett hvilken avtale du ender opp med, gir vår digitale vår digitale anbuds portal deg mulighet til å sammenligne og foreta et godt og kvalifisert valg når du skal velge forsikringsavtale for din bedrift.

Flere artikler

Å hente inn tilbud på forsikring kan være tidkrevende. Med vår digitale anbudsportal setter du raskt opp tilbudsforespørsel og innhenter tilbud fra flere leverandører, helt kostnadsfritt.

Info
Om ossForsikringsselskaper
Kontakt
+ 47 413 71 950
post@insaver.no
Sosiale Meder
LinkedInFacebook